Non-stop Finnország

Erasmus ösztöndíjjal 5 hónap a finnországi Tampereben.

Friss topikok

• zabszem: jó buli lehetett :) gondolom, ők (már)nem fáztak ;) (2011.05.19. 14:40) Finnország a világbajnok!
  • benzinvérű: Igen. Jobb ha anyukádék nem nézik meg:). (2011.05.05. 20:10) The Dudesons
  • benzinvérű: Igazán sajnálom, de mint sejted, vizsgaidőszakom lesz, így megkérlek, hogy egyeztessünk egy mindke... (2011.05.03. 16:57) Május végi utazás
  • nalle_puh: @tuzogep: hat a realizmus fokarol mindig nehez nyilatkozni amikor alternativ tortenelemrol van szo... (2011.04.21. 09:06) Kommunnisták és nácik
  • fktszdr: Erre csak annyit, hogy a mi finnjeink itt Liechtensteinben azt szokták mondani, hogy bizony-bizony... (2011.04.10. 17:57) Az igazság a nyerőgépekről

Turku 1

2011.01.01. 11:04 tuzogep

Hosszú búcsúzkodás után beléptem Ferihegy 1-es termináljának Duty Free shopjainak rengetegébe. Minden tömve volt emberekkel, nem volt épp kellemes a hely. Egy órával később már a repülőhöz kiszállító buszon várakoztam, ami valamiért elég sokáig tartott, nem akart elindulni a jármű. Ebből persze a járat húsz perces késése is adódott. A fapados gép egyre lepusztultabb belülről, egyre kényelmetlenebb, látszik, hogy mindenen spórolnak. (Meg kell füzetni az olcsó jegyárért.) Azért aludtam egy kicsit, és hallgattam a finneket beszélgetni. Ha nem annyira figyelünk oda rájuk, tényleg úgy hangzik, mintha magyar beszélgetést hallanánk!

A repülőúton mindig a levegőbe emelkedés és a betoncsík újbóli megérintése a legfontosabb. Az előbbi azért, mert legkésőbb és legerősebben ekkor tudatosul bennem, hogy mennyi mindent hagyok a hátam mögött, és hogy már nincs visszaút, a második pedig azért, mert akkor már tudom, hogy el is érem a célomat. Még akkor is, ha a gép kicsit ferdén száll le, és a bal oldali kerekek korábban leérnek, és akkor eléggé furán rángatózik az egész berendezés egy röpke másodperc erejéig.

A turkui repülőtér viszont nagyon apró. Ilyen kicsin nem is voltam még! Kicsit lepattant raktárépület jellege van, műanyag székekkel (!), és egy piros kanapéval. A poggyászokat pedig egy egyenes görgősoron küldik be közénk, és ha nem visszük el onnan időben őket, akkor feltorlódik az egész sor és leáll a kiadás.

Amikor kiléptem a terminálból, meglepően enyhe idő fogadott, -2°C este 9 órakor. Vastag hótakaró mindenütt. Bebuszoztam a vásár térre (Kauppatori). Az emberek kicsit furcsának tűntek először, aztán a buszmegállóban leszólított egy egy kb. 20 éves srác és az anyukája. Kicsit dumáltunk, kérdezték, mit csinálok, és megemlítették, hogy ilyenkor buliznom kéne, de megnyugtattam őket, hogy nem ott fogom tölteni a megállóban az estét. Aztán elutaztam a szállásadóimhoz, akik egy nagyon kedves, fiatal kínai pár. Elvették a csomagomat, mindennel elláttak, és éjfélkor magukkal hívtak, hogy menjünk fel a közeli dombtetőre megnézni a belvárosi tűzijátékot. Onnan viszont nem csak azt láttuk, mert kb. minden ötödik ember rakétákat küldött fel az égbe, így körbenézve a dombról mindenhonnan gyönyörködhettem a fények és hangok játékában.

Szombaton bebuszoztam a belvárosba délután. Szállásadóim nem jöttek velem, mert vendéget vártak, amúgy körbemutattak volna mindent. De így is jól éreztem magam. Nem volt hideg, így elsétáltam a közeli székesegyházhoz (Turun tuomiokirkko), végigmentem a sétálóutcán, voltam a kikötőben és egy várnál, ami amúgy elég nagy csalódás volt számomra, végül a város közepén levő egyik dombot másztam meg, hogy onnan lehessen egy új képem a folyóról és a városról. Közben feltűnt, hogy ugyanúgy három betűt három szám követ a rendszámokon, mint otthon.

Este egy tradícionális kínai vacsorát költöttünk el, ami nagyon ízlett, a levesből még repetáztam is. Aztán beavatott a srác egy projektjébe, aminek keretein belül üzentem is hét percben 10 évvel idősebb énemnek. Remélem, megkapom majd.

4 komment

Címkék: üzenet repülőtér turku

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nori 2011.01.02. 20:55:33

Turku most Európa Kultúrális Fővárosa, nem? Látszik ez valamiben? :)
Amúgy hajrá suomi finnland!

benzinvérű · http://benzinveru.blog.hu 2011.01.03. 21:25:30

No én meg már azt hittem, megfagytál, megettek a szarvasok, vodkamérgezést kaptál, stbstbstb...:). Írogass szorgalmasan, ja és mivel még nem beszéltünk mióta elmentél: BÚÉK!:D

tuzogep 2011.01.09. 15:54:37

nori: nem, eddig nem látszik. vagy hó takarja. de kb. egy hét múlva lesz ennek az évnek a megnyitója.

tuzogep 2011.01.09. 15:55:20

@benzinvérű: köszi, mindegyik folyamatban :) búék!