Non-stop Finnország

Erasmus ösztöndíjjal 5 hónap a finnországi Tampereben.

Friss topikok

  • zabszem: jó buli lehetett :) gondolom, ők (már)nem fáztak ;) (2011.05.19. 14:40) Finnország a világbajnok!
  • benzinvérű: Igen. Jobb ha anyukádék nem nézik meg:). (2011.05.05. 20:10) The Dudesons
  • benzinvérű: Igazán sajnálom, de mint sejted, vizsgaidőszakom lesz, így megkérlek, hogy egyeztessünk egy mindke... (2011.05.03. 16:57) Május végi utazás
  • nalle_puh: @tuzogep: hat a realizmus fokarol mindig nehez nyilatkozni amikor alternativ tortenelemrol van szo... (2011.04.21. 09:06) Kommunnisták és nácik
  • fktszdr: Erre csak annyit, hogy a mi finnjeink itt Liechtensteinben azt szokták mondani, hogy bizony-bizony... (2011.04.10. 17:57) Az igazság a nyerőgépekről

A menza és az ízek

2011.04.08. 13:51 tuzogep

Finnországban lenni télen egy idő után unalmat hozhat. Minden nap ugyanolyan idő, ugyanaz a táj, nem látni állatokat (rovarokat se nagyon, ez mondjuk nem hiányzik), és az ételek is kezdenek ízetlennek tűnni. Ez azt az érzést kelti bennem, hogy jobban preferálnám az édenkert típusú országokat, ahol ezernyi friss gyümölcs, zöldség és fűszer vesz körül, amikből nagyon finom ételek készülnek és izgatják az ízlelőbimbóimat. Ez az érzés annak ellenére fellép, hogy a menzán mindig jár egy adag friss (khm, import) saláta, ahol mindenki magának választja az összetevőket, majd nagy adag meleg ételekkel, kenyérrel és tejjel is tölthetem a gyomromat. Bár Magyarországon több a friss étel, ennek ellenére az otthoni menza szánalomra méltó a finnhez képest. Otthon sehol sem kapsz 550-650Ft-ért általad összeállított salátát öntettel, bőséges köretet és húst/halat/zöldséget, öntetet, három szelet barna kenyeret vajjal, két pohár italt, amiből az egyik tej lehet. Igények szerint még három menü is van. Ilyen otthon nincs. Nem is lesz egy ideig, hacsak a kormány meg nem reformálja az egyetemi étkeztetést. Nagy adag, olcsó, egészséges étel.

Ez nem a legízletesebb összeállítás, de a lényeg látszik.

Az előbbiek mellet még mindig hiányzik valami igazán ízes, fűszeres étel. Ezért örültem nagyon az egyik nap improvizált ételemnek, amit káposzta currynek neveztem el. (Akit nem érdekel a gasztronómia, nem akar főzni, az most nyugodtan abbahagyhatja ennek a bejegyzésnek az olvasását.) Nagyon finom lett, a curry erős ízével, valamint az Erős Pista és a bors csípősségével. Igazi vega étel. Akit érdekel, annak leírom, hogy hogyan készült, de ez elég sok véletlen szerű elemet is tartalmaz és legközelebb biztosan nem így fogom elkészíteni.

Káposzta curry

Hozzávalók: fejes káposzta, só, tojás, rizs, curry, erős pista, bors, vöröshagyma.

Hogyan készítettem el: a tojásokat felvertem, összekevertem apróra vágott hagymával, némi mosott rizzsel, sóval, borssal erős pistával és apróra vágott fejes káposztával. Dobozoltam és pár nap múlva vettem csak elő a hűtőből. Pirítottam hagymát kevés olajon, megszórtam sok curryvel, hagytam még a melegen, hogy jobban kioldódjanak az ízek, majd az előbb említett keveréket és némi nagyobb szelet káposztát is ráöntöttem, feltöltöttem vízzel, hogy ellepje és főztem egy ideig. Legalább 20 percig a rizs miatt, de valójában nem tudom megmondani, hogy meddig főztem. Extra só kellhet hozzá, mert a káposzta elég édes.

Legközelebb rizst biztosan külön főzök, nem hagyom állni hűtőben a keveréket, mert az most sem volt szándékos, és tojást sem biztos, hogy teszek bele, mert eléggé rontja az összképet a kész ételben. Séfek, sok sikert!

Szólj hozzá!

Címkék: káposzta curry menza édenkert

A bejegyzés trackback címe:

https://nonstopfinn.blog.hu/api/trackback/id/tr542795987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása